Skip to main content

Aduan Rakyat

 

Alhamdulillah. Pada 6 April saya terima aduan masalah gangguan bekalan air di Taman Desa Tanjung Indah yg katanya sudah 3 tahun. Segera saya hubungi Tn Hj Abdul Karim, CEO SATU meminta siasat dan atasi masalah.
Hari ini saya dimaklumkan usaha pembaikan sudah dimulakan.
" Kita dapati berlaku airlock..kerja2 scouring sedang dijalankan ditapak. Tekanan slps PRV 10m. taman desa tanjung indah, jln pasir panjang sepatutnya dah dpt bekalan stable & baik"
Dan saya dapat pengesahan bahawa tekanan air sudah lebih baik mulai semalam.
Saya ingin ucapkan syabas dan terima kasih kepada CEO SATU dan team SATU. Setakat ini banyak kali saya kemukakan masalah, kerjasama yg amat baik. Sekalipun saya faham bukan semua masalah dapat diselesaikan dengan segera.
Kita hadapi cabaran besar. Paip paip dan peralatan yg usang yg usia guna sepatutnya diganti selepas 20 tahun. Ini banyak yg sudah sehingga 30 tahun...
Saya telah pernah ditaklimatkan masalah ini ketika kunjungan mengejut saya di loji air kepong oleh mantan CEO SATU yg lalu.
 
 
 


 

Comments

Popular posts from this blog

Biodata : Tuan Haji Ahmad Amzad Hashim

Nama Penuh:  DATUK HAJI AHMAD AMZAD BIN HASHIM  ( https://ms.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Amzad_Hashim ) Emel: amzadhashim@yahoo.com  Alamat Pejabat:   PT 4006, Tingkat 1 Blok B, Perkedaian Ladang Tok Pelam, Jalan Sultan Zainal Abidin, 20000 Kuala Terengganu, Terengganu Tempat Lahir: Kuala Terengganu Nama Pasangan:  Datin Dr Nur Diana Binti Ahmad Takri Bilangan Anak: 9 Orang PENDIDIKAN Sekolah Menengah: Sekolah Sultan Mahmud,  Kuala Terengganu (SESMA)  Tahun: 1983-1987 Universiti: Universiti Kebangsaan Malaysia Tahun: 1995 Kelulusan: Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian 2 Atas ) Pengalaman Kerja: 1. Pengerusi Konsortium Pelabuhan Kemaman Sdn Bhd 2. Pengerusi Sukma Samudera Sdn Bhd,  3. Pengerusi KSB Supply Services Sdn Bhd 4. Pengerusi EPIC Properties Sdn Bhd. 5. Pengarah Eastern Pacific Industrial Corporation EPIC Bhd. 6. Pengarah Jasa Merin Sdn Bhd 7. Pengarah Eksekutif  CRUCIAL MALAYSIA SDN. BHD.  (2

Kepimpinan PAS 2021 - 2023

  KEPUTUSAN PEMILIHAN AHLI JAWATANKUASA KERJA PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS) SESI 2021 - 2023 Naib Presiden Idris Haji Ahmad, YB Senator Ustaz Haji (1,164 undi) Mohd Amar Abdullah, YB Ustaz Dato’ Haji (956) Ahmad Samsuri Mokhtar, YAB. Dato’ Seri Dr. Haji (778) Mohd Zuhdi Marzuki, Dr. Haji (623) Ahli Jawatankuasa Muhammad Khalil Abdul Hadi, YB. Ustaz Haji (884) Muhammad Sanusi Md Nor, YAB. Haji (877) Kamaruzaman Mohamad (872) Khairil Nizam Khirudin, YB Senator Ir. Ts. Haji (844) Riduan Mohd Nor, Dr. Haji (841) Iskandar Abdul Samad, Dato’ Haji (822) Halimah Ali, Dr. Hajjah (774) Mohamad Fadzli Hassan, YB Dato’ Dr. Haji (736) Marzuk Shaari, YB Datuk Ustaz Haji (707) Mohd Nassuruddin Daud, YB. Dato’ Panglima Perang Haji (706) Najihatussalehah Ahmad, Dr. Hajjah (695) Siti Zailah Mohd Yusof, YB. Dato’ Hajjah (688) Azman Ibrahim, YB. Dr. Haji (679) Nasrudin Hassan Tantawi, Ustaz Haji (645) Amzad Hashim, YB Datuk (615) Ali Akbar Gulasan, YB Dr (613) Mahfodz Mohamed, Dato’ Ustaz Dr. Haji (609) Ro

Salam Ramadhan

 Daripada Abu Hurairah RA bahawa Nabi SAW bersabda : Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kerana iman dan ketaatan kepada Allah, serta mengharapkan keredhaannya, akan diampunkan semua dosanya yang telah lepas. (Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim) ........ Assalamualaikum wbt. Didoakan agar semua dalam keadaan sihat walafiat hendakNya. Semoga kita masih bersemangat melakukan amal ibadah di bulan yang penuh barokah ini. ......... Semalam saya buat ujian Covid-19 , sudah beberapa hari kesihatan agak kurang baik. Batuk , selesema. Alhamdulillah keputusan ujian negatif. Petang ini saya gagahkan diri untuk berjumpa dengan Pegawai Khas saya, Syed Ali Al Idrus. Katanya ada dokumen-dokumen yang memerlukan perhatian dari saya. Satu persatu permohonan saya baca dan semak. Alhamdulillah lebih 300 permohonan pelbagai kategori termasuklah bantuan perniagaan, bantuan pelajaran, bantuan pesakit kronik dan lain-lain lagi telah diluluskan pada petang ini. Turut diluluskan sebanyak tiga (3) permohonan bagi m